Erä-Parrat

lauantai 7. heinäkuuta 2018

Lapin reissu-18 Kilpisjärvellä telttailemassa

Saavuimme keskiviikko iltapäivästä rakkaalle, ihanalle Kilpisjärvelle 450 kilometrin siirtymän jälkeen Torniosta.
Kilpisjärvellä oli aikamoinen tuuli ja tuhnukeli, mutta siitä huolimatta päätimme lähteä hieman telttailemaan eräälle salaiselle siikajärvelle.

Ensin haimme kalastusluvat luontotalolta, hieman murkinaa Kilpishallista ja siitä sitten pienen ajomatkan jälkeen pääsimme paikkaan johon pystyi auton jättämään. Autopaikalta oli parin kilometrin patikointi järvelle.
Tuuli yltyi illalla raivoisaksi, ja ilta menikin ihan teltassa värjötellessä. Kalastuksesta ei voinut edes haaveilla. Lopulta pilvi vielä laskeutui ympärillemme ja näkyvyys ympärilleen oli viiden metrin luokkaa.

Ajankulukkeeksi tuli selailtua säätiedotuksia ja kavereiden kuulumisia tietokoneelta

Hyrr.. hieman vilu siinä ekana iltana tuli. Ei auttanut kuin pakkautua makuupussiin ja odottaa unen tuloa ja toivoa että keli parantuisi.
Seuraavana aamuna olikin jo parempi ilma!

Tunturissa ei kannata laskea nuotion varaan ja siksi meillä trangia mukana aina täällä kulkeekin, mutta kumpanakin aamuna Pappa sai taiottua meille nokipannukahvit kuiteskin!

Aamupalan jälkeen lähdimme kiertämään järven ja kokeilemaan kala-onneamme. Täällä on kyllä niin ihanaa maastoa kävellä että huhuh. Ja samalla sitä vain huokailee maisemaa ja tätä äärettömyyttä!

Matkamuistokin löydettiin! Täydellinen poronkallo sarvineen! Jes!

Parrat piti aina välillä ottaa kiinni kun poroja viiletti tunturissa aika lailla

Kalastaja-Partakin oli mukana hengessä

Pikku-Parta bongasi riekon tai kiirunan tunturista. Ja joutui taas hihnan päähän...

Toukka-Partaa kiukututti taas telttailu. Siitä on kyllä tullut vanhemmiten semmoinen luontomököttäjä.

Päivällistä. Ja hömppäluettavaa :D

Kenen tiskivuoro?

Kavuttiin tunturissa pilkottavalle lumialueelle, pitihän sitä päästä mäkeä laskemaan!

Ja sitten taas ihailtiin maisemaa....huoh...

Perjantai-aamun valjettua ja aamukahvien jälkeen sitten tärppäsi se kalakin! Jes!

Sitä metelin määrää Parroilta!

55 senttinen siika! 1,7kg pullero :)  Tämän takia olemme nimenneet tämän paikan "Siikajärveksi" kun olemme nähneet näitä siikoja täällä mutta tämä oli toinen kerta kun nappasi kiinni!

Leirin purku ja siika rinkkaan mukaan. Tästä siirrymmekin sitten mökkeilemään kolmeksi viikoksi täällä Kilpisjärvellä! Eli loma vasta alkaa! Ja uudet seikkailut joita pystymme mökiltä toteuttamaan!