Erä-Parrat

sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Lapin reissu -15 matkapvä 9. Kilpisjärvi

Aamu valkeni taas hyvällä säällä varustettuna täällä Kilpisjärvellä. Pappa lähti käyttämään Partoja aamutoimillaan ja jo toistamiseen ihmetteli että lähitalon kulman ohi mennessään, että mikä ihmeen lintu pitää tuommoista "naksuttamis" ääntä pusikossa. Näköhavainnon saatuaan asia valkeni että sehän on se sinirinta jota meidän naapurit olivat yrittäneet pari viikkoa sitten täällä bongata!
Aamupalan jälkeen lähdimme koko sakki "bongaamaan" sitä, välissä piti hakea pitempää putkea kämpiltä kun eihän normiputkella yltänyt mihiskään.

135mm ja croppirungolla:

500mm ja täyskenno:

Sinirintabongauksen jälkeen kävelimme majoituksen vuokraajalta ostamaan pari lisäyötä tässä samassa majoituksessa, koska meillä oli kehkeytynyt ajatus...

Ja iltapäivällä sähköpostien vaihdon jälkeen tulikin varmistus! Lentoaika vesitasolla tunturiin, tarkemmin Rommaenolle, Raittijärvelle oli vahvistunut! Lähdemme siis Partojen kanssa ainaskin 3 vuorokaudeksi erämaahan tiistaina klo 12.00!
Tässä on nyt muutama päivä aikaa olla vatsat kuralilla ja käydä mielessä läpi kaikki maholliset pahimmat skenaariot :D. Käääk!

Iltapäivällä kävimme Siilaskoskella kalastamassa ja kuvailemassa, ja tuli matkalla pari geokätköäkin taas haettua.

Kameran virittelyä:

Tämä inhottaa täällä Kilpisjärvellä! Miksi näitä roskia ei saada vietyä takaisin jos kerta ne tänne paikallekin saadaan! Prrrr!

Illalla oli hiki, täytyi laittaa kämppään läpiveto ja pitää huolta vain nesteytyksestä ;)